Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку
За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 840,00 динара.
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 1140,00 динара
Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку
За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 840,00 динара.
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 1140,00 динара
Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
Први потпредседник Владе Републике Србије Александар Вучић и директор авио-компаније "Етихад ервејз" Џејмс Хоган потписали су данас Споразум о стратешком партнерству "Јат ервејза" и "Етихад ервејза" из Уједињених Арапских Емирата, којим је наша земља добила нову авио-компанију "Ер Србија".
Вучић је у обраћању, које је претходило потписивању тог документа у хотелу "Хајат, поручио да је ово важан дан за Србију због тога што ће српски авион бити постављен на писту за узлетање, док ће нам уговор са Етихадом омогућити технолошко и пословно окружење у којем ће 30 милиона путника добити поузданог превозника до значајних европских и светских дестинација.
Први потпредседник Владе је нагласио да Србија мора да оправда поверење које јој је указано с обзиром на то да ће се рад од данас мерити по критеријумима најразвијенијег дела света.
Он је изразио захвалност страним партнерима на томе што верују у способност нашег летачког особља, авио-механичара и свих осталих који раде у ЈАТ-у, и поновио да је на нама да то и оправдамо.
С друге стране, како је додао, захвалност заслужује и ЈАТ, који је имао мудрости и зрелости да препозна нову визију компаније и наше земље.
Вучић је пренео захвалност и сарадницима из Владе Србије који су заслужни за склапање овог уговора, међу којима је и досадашњи министар финансија и економије Млађан Динкић.
Посебну захвалност, како је истакао, Србија дугује шеику Мухамеду, чија је визија и жеља да Србија буде јача, модернија и успешнија помогла да се дође до оваквог пројекта.
Вучић је поручио да је захвалан свима који су разумели да је Србија испред свих и испред свега и да ћемо прављењем овакве компаније, која ће бити несумњиво најзначајнија у региону, коначно моћи да кажемо да смо лидер у некој области.
Према његовим речима, ово је први велики посао од више планираних којима у Србију увозимо технологију јер имамо веру у наше људе и жељу да изградимо систем, који је до сада недостајао.
Заједнички ћемо направити велике резултате, истакао је он и оценио да ће авиони "Ер Србије" летети дуго, високо и сигурно на сопственим крилима.
Хоган је потврдио да ће "Ер Србија" до краја године добити 10 ербас авиона, и да ће у ту компанију бити инвестирано 40 милиона евра.
Он је указао на то да ће заједничка компанија, која ће имати три менаџера из "Етихада", одмах узети на лизинг два ербаса 319, а уговорено је још осам до краја године.
Директор авио-компаније "Етихад" поручио је да ће "Ер Србија" бити најбезбеднији авио-превозник, који ће до краја године учинити Србију лидером у региону и постати најмоћнија компанија у радијусу земаља са готово 100 милиона становника.
Хоган је истакао да је авио-компанија из Абу Дабија опредељена за то да Србија добије нову националну авио-компанију и да Београд претвори у чвориште читавог Балкана.
Не бисмо били овде да не верујемо да ће "Ер Србија" имати светлу будућност. Поставили смо јасне циљеве профитабилности, и ово је велики дан не само за "Ер Србија" већ и за "Етихад", нагласио је први човек те компаније.
Он је најавио промене, од менаџмента до флоте, и објаснио да ће ново српско особље "Етихада" употпунити постојеће особље ЈАТ-а, као и да ће се фазно уводити нови авиони, а биће и нових дестинација - од Абу Дабија до Мелбурна, Сиднеја у Аустралији и Чикага у САД.
Хоган је подсетио на то да је "Етихад" компанија са флотом од 77 авиона Ербаса и Боинга, која има 10 милиона путника годишње, а путнички и робни саобраћај обавља ка 94 одредишта на Блиском истоку, у Африци, Европи, Азији, Аустралији и америчком континенту.
Према његовим речима, ова компанија има 29 одсто власничког удела у немачком "Ер Берлину", 40 одсто у "Ер Сејшелима", приближно три одсто у "Ер лингусу", девет одсто у компанији "Вирџин Аустралија", а у току је преузимање 24 одсто индијског "Џет ервејза".
"Етихад" је данас потписаним споразумом купио 49 одсто ЈАТ-а, а држава ће, са 51 одсто удела, остати већински власник националног авио-превозника са новим именом, "Ер Србија".
Директор компаније "Ер Србија" биће Дане Кондић, пореклом из Србије, који се школовао и градио каријеру у Аустралији.
Нова авио-компанија добиће до краја године 10 нових Ербас авиона, и запослити 50 пилота.
ЈАТ је основан пре 66 година, и данас је, након три процене капитала, четири конкурса за стратешког партнера и покушаја да се да на управљање домаћим бизнисменима, коначно добио стратешког патнера.
ЈАТ тренутно има 1.200 радника од којих, према проценама, већина представља вишак, а за које ће бити обезбеђен социјални програм.
Према пројекцијама, нова компанија могла би да има 22 авиона, док ће летови углавном спајати републике бивше Југославије и Европу са Блиским истоком, Аустралијом и Америком.
Први потпредседник Владе Републике Србије Александар Вучић и директор авио-компаније "Етихад ервејз" Џејмс Хоган потписали су данас Споразум о стратешком партнерству "Јат ервејза" и "Етихад ервејза" из Уједињених Арапских Емирата, којим је наша земља добила нову авио-компанију "Ер Србија".
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије, донирао је 10. јула 2025. године, 11 милиона динара ПД „Аеродроми Србије“ – Ниш, у циљу унапређења безбедносне инфраструктуре и оперативних капацитета нишког аеродрома.
Донирана средства биће употребљена за набавку мобилног рендгенског уређаја високе резолуције, намењеног прегледу пртљага остављеног без надзора, као и за набавку симулатора за обуку оператера безбедносне контроле.
Уговор су потписали директорка Директората цивилног ваздухопловства, Мирјана Чизмаров, и директор Аеродрома Србије, Михајло Здравковић.
Донација је одобрена на основу молбе АД „Аеродроми Србије“, а средства су планирана Финансијским планом Директората за 2025. годину, на који је претходно сагласност дала Влада Републике Србије.
Ова подршка део је континуираних активности Директората усмерених ка јачању безбедносног система цивилног ваздухопловства у Републици Србији, кроз улагања у техничке капацитете и оспособљавање кадрова.
На аеродрому Ваљево (LYVA), 5. јула 2025. године, у организацији Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, одржана је практична стандардизација инструктора једриличарства – FI(S).
Стандардизација је спроведена у складу са регулаторним захтевима Правилника о изменама и допунама Правилника о обављању ваздушног саобраћаја једрилицама, а надзор су обавили овлашћени испитивачи и инспектори Директората.
Циљ овог процеса је очување и унапређење безбедности летења кроз усаглашавање приступа у обуци пилота једрилица и примени прописа. Осим провере практичних вештина, акценат је био и на размени искустава, тумачењу нових регулаторних решења и стандардима у области једриличарства.
Директорка Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, Мирјана Чизмаров, присуствовала је 4. јула 2025. године потписивању Споразума о ваздушном саобраћају између Републике Србије и Краљевине Саудијске Арабије, који су у Београду потписали министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у Влади Републике Србије, Александра Софронијевић, и извршни потпредседник за економску политику и међународну сарадњу Генералне цивилне ваздухопловне власти Краљевине Саудијске Арабије, Ал бин Мохамед Рајаб.
Потписивањем овог споразума створени су услови за успостављање директне авио-повезаности између Београда и Ријада, и међународне интеграције Републике Србије у области цивилног ваздухопловства, што доприноси даљем јачању позиције Београда као регионалног саобраћајног чворишта.
Директорат цивилног ваздухопловства и Републички геодетски завод остварили су прве резултате у процесу дигитализације географских зона за летење беспилотних ваздухоплова, након годину дана интензивне сарадње.
Географске зоне за беспилотне ваздухоплове представљају нову структуру ваздушног простора која се утврђује како би се олакшале, ограничиле или забраниле операције беспилотних ваздухоплова и на тај начин умањили ризици који проистичу из тих операција, а који се односе на безбедност, приватност, заштиту података о личности, обезбеђивање или животну средину.
У складу са предстојећим регулаторним оквиром, којим се предвиђа обавеза државе да информације о географским зонама за системе беспилотних ваздухоплова учини јавно доступним у јединственом дигиталном формату, ДЦВ и РГЗ су у мају 2024. закључили споразум о пословно-техничкој сарадњи, у циљу да се преко платформе Националне инфраструктуре геопросторних података (НИГП) омогући централизовано управљање, обрада и дистрибуција података о географским зонама.
Први резултати сарадње огледају се у дигиталном приказу географских зона за беспилотне ваздухоплове са прецизно дефинисаним ограничењима и правилима којих су оператери дужни да се придржавају у околини свих аеродрома и хелидрома у Србији, како би се спречиле потенцијално опасне ситуације и очувала безбедност свих учесника у ваздушном саобраћају.
Дефинисане су и додатне географске зоне ради заштите животне средине, зоне у околини органа државне управе на републичком и покрајинском нивоу, као и зоне око објеката критичне инфраструктуре од посебног значаја за функционисање државе.
Платформа НИГП представља технолошку основу за будућу софтверску апликацију која ће се од следеће године налазити на сајту Директората и која ће омогућити оператерима беспилотних ваздухоплова приступ информацијама о зонама, као и електронско подношење захтева за летење, у циљу унапређења безбедности и ефикасности употребе беспилотних ваздухоплова у ваздушном простору Републике Србије.
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије, организовао је 23. и 24. јуна 2025. године националну радионицу трагања за ваздухопловом и спасавања лица у цивилном ваздухопловству, као и командно-симулациону вежбу под називом „TT SAREX 25“.
Првог дана радионице, учесници су се упознали са националним системом трагања и спасавања, законским и подзаконским оквиром, процедурама, расположивим капацитетима и улогама кључних институција у поступању у ванредним ситуацијама. Другог дана реализована је командно-симулациона вежба, са циљем увежбавања сарадње и оперативне координације међу субјектима система.
Присутнима се на почетку догађаја обратила директорка Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, Мирјана Чизмаров, и указала на обавезу и одговорност Директората у организовању и координацији система трагања и спасавања у цивилном ваздухопловству. Истакла је да се све активности реализују у складу са међународним ваздухопловним прописима и позитивним прописима Републике Србије, као и да је рад Директората оцењен високим степеном усаглашености са стандардима Међународне организације цивилног ваздухопловства (ICAO) и Aгенције Европске уније за безбедност ваздушног саобраћаја (EASA).
У радионици и вежби учествовали су представници следећих институција:
Министарство унутрашњих послова Републике Србије – Хеликоптерска јединица, Командно-оперативни центар, Жандармерија (ронилачка јединица), Управа граничне полиције, Сектор за ванредне ситуације, Полицијска управа за град Београд – УКП;
Министарство одбране Републике Србије – Генералштаб Војске Србије, Команда РВ и ПВО, хеликоптерске снаге за трагање и спасавање;
Министарство финансија – Управа царина;
Министарство спољних послова – одобравање летова;
Контрола летења Србије и Црне Горе – SMATSA д.о.о;
Више јавно тужилаштво у Београду;
Центар за истраживање несрећа у ваздушном саобраћају;
Секретаријат за послове одбране, ванредне ситуације и координацију – Град Београд;
Градски завод за хитну медицинску помоћ;
Црвени крст Србије;
Горска служба спасавања Србије;
Belgrade Airport д.о.о;
Аеродроми Србије д.о.о;
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије.
Целокупан догађај, спроведен у складу са међународним стандардима утврђеним Анексом 12 Чикашке конвенције, који обавезују државе на организовање редовних обука, радионица и вежби у овој области, представља важан корак у правцу даље интеграције и ефикасније сарадње свих учесника у систему трагања и спасавања, као и припрему за предстојеће вежбе пуног капацитета на регионалном нивоу.
Овај сајт користи колачиће за пружање бољег корисничког искуства и функционалности сајта.